Jiří Bárta, Terezie Fialová

25.11.2020 od 20:00 Živý přenos z Koncertního sálu Pražské konzervatoře na Facebooku a YouTube PKO

Jiří Bárta, Terezie Fialová


Program:

  • Ludwig van Beethoven Sonáta g moll č.2 Op.5/2
  • Ludwig van Beethoven Sonáta A Dur č.3 Op.69

  • Jiří Bárta, violoncello
  • Terezie Fialová, klavír

Vstupenky na koncert 25.11. můžete vyměnit za voucher dle pokynů zde. Podmínky pro vrácení vstupného podle zákona č. 247/2020 Sb. osobám patřící do ohrožené skupiny naleznete ve stejném odkazu.

Jiří Bárta

Jiří Bárta, přední violoncellista své generace, studoval v Praze, v Kolíně nad Rýnem a v Los Angeles. V roce 1991 obdržel cenu Europäische Förderpreis für Musik v Drážďanech a cenu Rostropovich-Hammerovu v Los Angeles. Spolupracuje s předními českými a mezinárodními orchestry jako jsou Česká filharmonie, Slovenská filharmonie, Royal Philharmonic Orchestra London, Royal Scottish National Orchestra, Royal Liverpool Philharmonic, Berliner Symphoniker a dirigenty jako Jiří Bělohlávek, Charles Dutoit, Libor Pešek, Gennadij Rožděstvenskij, Maxim Šostakovič. V roce 2008 spoluzaložil Mezinárodní festival komorní hudby v Kutné Hoře. Působil jako kurátor festivalu Dvořákova Praha. Od roku 2012 hraje na nově postavené violoncello německého mistra Dietmara Rexhausena, od roku 2013 je členem Eben Tria. Na svém kontě má bohatou diskografii.

Terezie Fialová

TEREZIE FIALOVÁ patří mezi výrazné postavy mladých českých pianistů.  Je vyhledávanou komorní partnerkou mnoha předních sólistů.  S orchestrem debutovala jiz jako dvanáctiletá a do svých dvaceti let se věnovala paralelně také hře na housle a to v mezinárodním měřítku. Absolventka klavírní hry na pražské HAMU (Ivan  Klánský) a komorní hry na  Hochschule für Musik und Theater Hamburg (Niklas Schmidt) je laureatkou mezinárodních soutěží v Itálii, Holandsku a  Rusku. Zúčastnila se mistrovských kurzů pod vedením Menahema Presslera, Ference Radosze, Josepha Kalichsteina, Valentina Erbena, Markuse Tomase, Emanuela Axe ad. Vystupuje  na mezinárodních  festivalech v České republice i zahraničí (Pražské Jaro, Dvořákova Praha, Moravský podzim, Janáčkuv Máj, Smetanova Litomyšl, Lipa Musica, Festival Český Krumlov, Mezinárodní Festival Kutná hora, Meclenburg – Vorpommen, Sarajevská zima, Septembre Musical Vevey, Konvergencie Bratislava, Bach Before&After Istanbul, Les Flaneries de Musicales Reims, Arte sacro Madrid a mnoho dalších). Na festivalu Pražské Jaro 2019 provedla ve spolupráci se Symfonickým orchestrem hl. m. Prahy FOK a dirigentem Pietari Inkinenem extrémně náročný Klavírní koncert Petra Ebena, v tom samém roce premiérovala jako členka Eben tria Koncert pro klavírní trio a orchestr “L‘ Isolla della Cita” dánského autora Benta Sørensena.

Eben trio tvoří společně s houslistou Romanem Patočkou a violoncellistou Jiřím Bártou. Soubor je držitelem Ceny Spolku pro komorní hru České filharmonie a  zvítězil na mezinárodní soutěži komorních souborů v Lausanne. Společně zahráli na významných pódiích jakými jsou pařížské Auditorium de Louvre, mnichovský Gasteig, hamburská Laeszhalle, v komorní řadě Kennedyho centra ve Washingtonu, v National Hall of Performing Arts v Pekingu či v Oriental Arts Center v Šanghaji. Terezie se jako  jediná česká pianistka zúčastnila prestižní Verbier Festival Academy  2013 ve Švýcarsku a pozvána byla opět  i v roce 2017.  Úspěšný debut na mezinárodním festivalu komorní hudby v americkem Newportu kritika označila jako „stunning performance and very bright future“. Podílela se na natočení tří CD, deska věnovaná skladateli Petru Ebenovi získala ocenění „Recording of the Months“ a „IRR Outstanding” na britském hudebním webu. Premiérovala klavírní kvartet anglického skladatele Edwarda Nesbita a skladbu pro violoncello a klavír “Smutek utek” Martina Smolky. Terezie patří mezi Yamaha Artists pro Českou republiku.