Mimořádný koncert

23.6.2020 od 19:30 Dvořákova síň Rudolfina

Mimořádný koncert


Program:

  • Wolfgang Amadeus Mozart Symfonie č. 36 C dur „Linecká“ - Adagio. Allegro Spirituoso
  • Christoph Willibald Gluck O del mio dolce ardor z opery Paris a Helena
  • Wolfgang Amadeus Mozart „Giunse alfin il momento“ Al desio di chi t’adora z opery Figarova svatba
  • Wolfgang Amadeus Mozart Symfonie č. 36 C dur „Linecká“ - Poco adagio
  • Joseph Haydn Berenice, che fai? Scena di Berenice
  • Wolfgang Amadeus Mozart Symfonie č. 36 C dur „Linecká“ – Menuetto
  • Christoph Willibald Gluck „Di questa cetra in seno“ z opery Zmatek na Parnasu
  • Wolfgang Amadeus Mozart Symfonie č. 36 C dur „Linecká“ - Finale. Presto
  • Wolfgang Amadeus Mozart „Deh, per questo istante“ z opery Velkorysost Titova / Titus

  • Jana Kurucová, soprán
  • Leoš Čepický, koncertní mistr

Jana Kurucová

Jana Kurucová z Kežmarku na Slovensku studovala obor církevní hudba, dirigování a zpěv na Konzervatoři J.L.Bellu v Bánské Bystrici. S operním zpěvem pokračovala na konzervatoři v Bratislavě a následně získala dvouleté stipendium na Univerzitě hudebního a dramatického umění v rakouském Grazu, které absolvovala pod vedením Agathy Kania a Gottfrieda Hornika. Na jevišti debutovala rolemi z Mozartových oper Kouzelná flétna (Druhá dáma) a Zahradnice z lásky (Ramiro).

V sezóně 2005/2006 byla členkou Bavorské státní opery v Mnichově pod vedením šéfdirigenta Zubina Mehty. Poté působila v divadle v Heidelbergu až do roku 2009, odkdy je sólistkou v Deutsche oper Berlin. Na domácí scéně v Berlíně se představila ve velkém množství postav, včetně Rosiny (Lazebník sevillský), Cherubína (Figarova svatba), Feneny (Nabucco), Mercedes (Carmen), Flory (La Traviata), Zerliny (Don Giovanni), Mélisandy (Pélleas a Mélisanda), atd. Z nejnovějších rolí uveďme například Alžbětu (Marie Stuartovna) po boku Diany Damrau a Javiera Camareny nebo Múzu/Nicklausse v Hoffmanových povídkách.

V červnu 2014 slavila Jana Kurucová velké úspěchy na festivalu v Dortmundu, kde pod taktovkou Friedricha Haidera debutovala v roli Romea v Belliniho opeře Kapuleti a Montékové. Zazpívala si také po boku Edity Gruberové a Pavla Breslika v roli Maffia Orsiniho v opeře Lucrezia Borgia. V italském Teatro Petruzzelli v Bari se představila v roli Zerliny (Don Giovanni), v opeře Oslo jako Donna Elvira (Don Giovanni), úspěšně se uvedla také v opeře v Pekingu a za sebou má i debut v New National Theatre v japonském Tokiu.

České publikum ji může znát z Národního divadla a Státní opery v Praze nebo z Ostravy, popřípadě z Bratislavy ze sousedního Slovenska. V roce 2016 vystoupila také po boku Christine Opolaisovej, Richarda Sameka a René Papeho ve Stabat Mater od Antonína Dvořáka na festivalu Dvořákova Praha.

Leoš Čepický

Absolvoval Konzervatoř v Pardubicích a Akademii múzických umění v Praze. Z mnoha mezinárodních soutěží připomeňme alespoň úspěchy v Záhřebu nebo italské Gorizii. Často vystupuje jak na sólových recitálech tak i a na koncertech s orchestrem doma i v zahraničí. V roce 2000 uvedl k 250. výročí úmrtí J. S. Bacha kompletní provedení Sonát a Partit pro sólové housle na festivalu Smetanova Litomyšl, o dva roky později vznikla nahrávka pro Multisonic. Od roku 2007 vyučuje hru na housle na AMU v Praze a v září 2010 byl jmenován vedoucím strunné katedry HAMU. Již během svých studií se stal primáriem Wihanova kvarteta, jehož členem je dodnes. S Wihanovým kvartetem získal první cenu na Pražském jaru 1988 a první místo na Mezinárodní soutěži smyčcových kvartet v Londýně v roce 1991. V letech 2008– 2009 provedlo Wihanovo kvarteto všech 16 kvartet Ludwiga van Beethovena. Leoš Čepický hraje na housle z dílny Mistra houslaře Jana B. Špidlena, kopie Guarneri del Gesu 1741.