Štefan Kocán

24.6.2019 od 19:30 Dvořákova síň Rudolfina

Štefan Kocán


Program:

  • Wolfgang Amadeus Mozart Cosi fan tutte, předehra k opeře
  • Wolfgang Amadeus Mozart „In diesen heiligen Hallen“ – árie Sarastra z opery Kouzelná flétna
  • Wolfgang Amadeus Mozart „Wer ein Liebchen hat gefunden“ – árie Osmina z opery Únos ze Serailu
  • Wolfgang Amadeus Mozart „Una donna a quindici anni“ – árie Despiny z opery Cosi fan tutte
  • Wolfgang Amadeus Mozart „Deh vieni alla finestra" – árie Dona Giovanniho z opery Don Giovanni
  • Gioacchino Rossini Tancredi, předehra k opeře
  • Gioacchino Rossini „Si vi sara vendeta“ – árie Assura z opery Semiramis
  • Wolfgang Amadeus Mozart „Ha! wie will ich triumphieren“ – árie Osmina z opery Únos ze Serailu
  • Wolfgang Amadeus Mozart „Ich gehe doch rate ich dir" – duet Blonde a Osmina z opery Únos ze Serailu
  • Wolfgang Amadeus Mozart Don Giovanni, předehra k opeře
  • Wolfgang Amadeus Mozart „Madamina! Il catalogo“ – árie Leporella z opery Don Giovanni
  • Gioacchino Rossini Italka v Alžíru, předehra k opeře
  • Gioacchino Rossini „La calunnia e un venticello“ – árie Dona Basilia z opery Lazebník sevillský
  • Wolfgang Amadeus Mozart „Vedrai carino“ – árie Zerliny z opery Don Giovanni
  • Eugen Suchoň Bačovske piesne

  • Štefan Kocán, bas
  • Host: Slávka Zámečníková
  • Leoš Čepický, koncertní mistr

Štefan Kocán

Štefan Kocán slaví úspěchy na největších světových operních scénách. V letech 2002–2006 byl členem operního souboru Landestheater v rakouském Linci a v letech 2006–2008 opery v Basileji. Umělecké závazky ho poté zavedly do nejprestižnějšího operního domu světa – do newyorské Metropolitní opery, kde se dosud představil jako Král i Ramfis (Aida), Sparafucile (Rigoletto), Ferrando (Trubadúr), Gremin (Evžen Oněgin), Komtur (Don Giovanni) a Končak (Kníže Igor). Opakovaně se představil v živých přenosech z Metropolitní opery do kin po celém světě. Štefan Kocán vystupoval rovněž v milánské La Scale, mnichovské Bavorské státní opeře, Berlínské státní opeře, Teatro Municipal v Santiagu, Vídeňské státní opeře, londýnské Covent Garden či pražském Národním divadle. Pěvcův koncertní repertoár zahrnuje Mozartovo, Dvořákovo a Verdiho Requiem, Dvořákovo Stabat mater, Biblické písně a Cigánské melodie, Mahlerovu Symfonii č. 8 či Musorgského Písně a tance smrti.

Slávka Zámečníková

Leoš Čepický

Absolvoval Konzervatoř v Pardubicích a Akademii múzických umění v Praze. Z mnoha mezinárodních soutěží připomeňme alespoň úspěchy v Záhřebu nebo italské Gorizii. Často vystupuje jak na sólových recitálech tak i a na koncertech s orchestrem doma i v zahraničí. V roce 2000 uvedl k 250. výročí úmrtí J. S. Bacha kompletní provedení Sonát a Partit pro sólové housle na festivalu Smetanova Litomyšl, o dva roky později vznikla nahrávka pro Multisonic. Od roku 2007 vyučuje hru na housle na AMU v Praze a v září 2010 byl jmenován vedoucím strunné katedry HAMU. Již během svých studií se stal primáriem Wihanova kvarteta, jehož členem je dodnes. S Wihanovým kvartetem získal první cenu na Pražském jaru 1988 a první místo na Mezinárodní soutěži smyčcových kvartet v Londýně v roce 1991. V letech 2008– 2009 provedlo Wihanovo kvarteto všech 16 kvartet Ludwiga van Beethovena. Leoš Čepický hraje na housle z dílny Mistra houslaře Jana B. Špidlena, kopie Guarneri del Gesu 1741.