Jana Kurucová z Kežmarku na Slovensku studovala obor církevní hudba, dirigování a zpěv na Konzervatoři J.L.Bellu v Bánské Bystrici. S operním zpěvem pokračovala na konzervatoři v Bratislavě a následně získala dvouleté stipendium na Univerzitě hudebního a dramatického umění v rakouském Grazu, které absolvovala pod vedením Agathy Kania a Gottfrieda Hornika. Na jevišti debutovala rolemi z Mozartových oper Kouzelná flétna (Druhá dáma) a Zahradnice z lásky (Ramiro).
V sezóně 2005/2006 byla členkou Bavorské státní opery v Mnichově pod vedením šéfdirigenta Zubina Mehty. Poté působila v divadle v Heidelbergu až do roku 2009, kdy se stala sólistkou v Deutsche oper Berlin. Na domácí scéně v Berlíně se představila ve velkém množství postav, včetně Rosiny (Lazebník sevillský), Cherubína (Figarova svatba), Feneny (Nabucco), Mercedes (Carmen), Flory (La Traviata), Zerliny (Don Giovanni), Mélisandy (Pélleas a Mélisanda), atd. Z novějších rolí uveďme například Alžbětu (Marie Stuartovna) po boku Diany Damrau a Javiera Camareny nebo Múzu/Nicklausse v Hoffmanových povídkách. Od současné sezony 2019/20 působí jako sólistka v Hamburské státní opeře.
V červnu 2014 slavila Jana Kurucová velké úspěchy na festivalu v Dortmundu, kde pod taktovkou Friedricha Haidera debutovala v roli Romea v Belliniho opeře Kapuleti a Montékové. Zazpívala si také po boku Edity Gruberové a Pavla Breslika v roli Maffia Orsiniho v opeře Lucrezia Borgia. V italském Teatro Petruzzelli v Bari se představila v roli Zerliny (Don Giovanni), v opeře Oslo jako Donna Elvira (Don Giovanni), úspěšně se uvedla také v opeře v Pekingu a za sebou má i debut v New National Theatre v japonském Tokiu.
České publikum ji může znát z Národního divadla a Státní opery v Praze nebo z Ostravy, popřípadě z Bratislavy ze sousedního Slovenska. V roce 2016 vystoupila také po boku Christine Opolaisovej, Richarda Sameka a René Papeho ve Stabat Mater od Antonína Dvořáka na festivalu Dvořákova Praha.